
Titlul proiectului: „Școala de bine - promovarea și valorificarea unei culturi a bunăstării psiho-sociale în mediul școlar”
Finanțator: Ministerul Educației, prin Planul Național de Redresare și Reziliență
Nr. contract de finanțare: 19115 / 10.12.2024
Componenta C15: Educație
Investiția 18: Program de instruire și mentorat pentru manageri și inspectori școlari
Apelul: „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”
Cod proiect: e-PNRR: 11
Valoare totală eligibilă: 3.331.313,70 lei
Perioada de implementare: 11 decembrie 2024 - 31 martie 2026
Beneficiar: Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași
Parteneri:
- Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” Răducăneni
- Liceul Tehnologic Economic „Nicolae Iorga” Pașcani
Obiectivul general:
Îmbunătățirea calității și eficienței procesului educațional, prin promovarea și valorificarea unei culturi a bunăstării psiho-sociale la nivelul managementului unităților de învățământ preuniversitare, a cadrelor didactice și elevilor.
Obiective specifice:
Dezvoltarea profesională și socio-emoțională a min. 80 de cadre didactice și min. 6 reprezentanți ai managementului de la 3 unități de învățământ și abilitarea acestora de a implementa strategii de psiho-educație care să faciliteze bunăstarea psiho-socială a elevilor.
Extinderea și consolidarea ofertei curriculare care susține dezvoltarea personală a elevilor din învățământul secundar de la cele 3 unități de învățământ partenere, printr-o curriculă inovativă și activități de predare-învățare-evaluare pe tematica bunăstării psihologice a elevilor.
Creșterea gradului de bunăstare psiho-socială pentru minimum 1000 de elevi din ciclul secundar de la cele 3 unități de învățământ partenere, prin implementarea unui program comprehensiv psiho-educațional.
Activități:
A-I. Managementul proiectului
A-II. Promovarea și diseminarea proiectului
A-III. Organizarea și desfăşurarea unui program de formare adresat cadrelor didactice, care să faciliteze bunăstarea psiho-socială a elevilor
A-IV. Organizarea și desfășurarea unui program de dezvoltare socio-emoțională a cadrelor didactice
A-V. Identificarea și prioritizarea nevoilor la nivel școlar și individual, în vederea particularizării conținutului activităților de prevenire/intervenție adresate elevilor
A-VI. Dezvoltarea și pilotarea unui plan curricular
A-VII. Organizarea și desfășurarea unui program psiho-educațional pentru elevi
A-VIII. Realizarea unui studiu de impact
A-IX. Monitorizarea și evaluarea
A-X. Auditarea externă a proiectului
Implementarea proiectului
Promovarea și diseminarea proiectului
Educația prinde viață în afara clasei!